Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät

Pääkirjoitus: Lukijat ja oma alue ovat yhä kaikkein tärkeintä

Tiistai toi mediakentälle isoja uutisia. Merikarvia-lehti ja Kankaanpään Seutu ovat kaksi niistä 13 paikallislehdestä, jotka siirtyvät yrityskaupassa Alma Medialta Sanomalle. Tälle alueelle hyvin tutut maakuntalehdet Satakunnan Kansa ja Aamulehti vaihtavat myös omistajaa, samoin painoliiketoimintaa harjoittava Alma Manu Oy. Yrityskauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisen hyväksynnän, mutta jo tuoreeltaan on pohdittu 115 miljoonan euron arvoisen kaupan merkitystä monesta eri näkökulmasta. Perinteisesti mediaa koskevat uutiset nousevat mediassa näkyvään rooliin ja herättävät runsaasti keskustelua. On luonnollista, että omat asiat kiinnostavat meitä lehden tekijöitä, mutta yhtä luontevaa – ja myös ilahduttavaa – on se, että uutinen kiinnostaa lukijoitamme, yhteistyötahojamme ja ilmoitusasiakkaitamme. Sanoma on kertonut uskovansa paikallisen journalismin tulevaisuuteen. On hienoa, että kunnianhimoisesti tehtyihin paikallislehtiin, niiden kehittämiseen ja tulevaisuuteen nojataan myös isossa ja vakaassa pörssiyrityksessä. Sanoma pitää digitaalisiin tilauksiin keskittymistä tärkeänä alan tulevaisuudelle. Samaan aikaan se korostaa, että on tärkeä tehdä paperilehteä laadukkaasti. Samalla tavalla, aikaa ja vaivaa säästämättä, yhteistyötä tehden aiomme jatkaa tulevaisuudessa. Paikallisuus ja paikalliset lukijat ovat yhä kaikkein tärkeintä. Merikarvia-lehti on yhä läsnä elämässä, lukijoiden arjessa ja juhlassa.