Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät Verotiedot

Lahjaksi ja tieto haltuun: Kotiseutupeli on tehty yhdessäoloa varten

Nyt sitä saa. Merikarvia-seuran paikallistama tietovisapeli Tiedäks sä on saatu painosta myyntiin. Tactic toteutti komeasti sen, mitä Merikarvia-seuran ja matkailuyrittäjien aktiivit valmistelivat. –Olen tyytyväinen, kun kauppa käy, riskinoton henkilökohtaisestikin kokenut Lauri Hakosalo kiittelee ennakkomyyntiä. Mukaan hankkeeseen lähti parikymmentä matkailualan yrittäjää sekä kunta ja seurakunta. –Takakanteen saimme yrityksille vielä näkyvyyttä. Myös pelin sattumakorteissa on kysymyksiä näistä yrityksistä, Hakosalo toteaa. Kun ekat kysymyspakat on opittu, luvassa on uudet kysymykset joiden tekoon voi jo osallistua. Tekijät haluavat, että peli kuluu käytössä. Luvassa on peli-iltoja ja kenties kesäksi retkiä. Peliä valmistettiin 1000 kappaletta, joista ennakkoon myytiin noin 200. Pelin kuvituksista vastaa Anna-Leena Viertomaa . Hakosalo korostaa, että pelin myynnillä ei ole tarkoitus tehdä voittoa. Ylimääräiset killingit eivät silti haittaa menoa, sillä seuralla on jo seuraava hanke vireillä. Tavoitteena on saada Krookaan maankohoamismuistomerkki. Rahaa siihen tarvitaan 8000 euroa. –Suunnitelmissa on noin 6 metriä korkea rakennelma, jonka ylin kohta näyttää missä meriveden pinta on ollut vuonna 1303. Jokainen voi vuosilukujen perusteella sitten hahmotella, missä kaikkialla vielä esimerkiksi 1950-luvulla on Merikarviallakin soudeltu. 100 vuodessa meren pinta on laskenut 73 senttiä. Hanketta ajavat Heikki Hakosalo , Risto Lehtonen , Jorma Rinne ja Jukka-Pekka Kulosaari.