Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät Verotiedot

Anna palautetta! Vastaavatko Merikarvian palvelut tarpeita? – kysely kaikille palvelujen parantamiseksi

MERIKARVIA Ikääntyneiden ja vammaisten palvelujen riittävyys, tiedon saanti ja mahdollinen yksinäisyys selvitetään kansalaiskyselyssä. –Merikarvian Vanhus- ja vammaisneuvostossa on paljon keskusteltu siitä, kuinka ikäihmisten ja vammaisten palvelut ja palvelujen tarve kohtaavat Merikarvialla, neuvoston puheenjohtaja Marika Uimaluoto perustelee kyselyä. Myös terveyskeskuksen kesäsulku puhuttaa paljon, joten samalla kartoitetaan senkin mahdolliset vaikutukset. –Kyselyssä selvitetään omaishoitajien tuen ja tiedon saantia ja terveyskeskuksen ajanvarauksen, lääkäripalvelujen sekä kotihoidon toimivuutta. Myös seniorien internetin käyttöä ja siihen liittyvää ohjauksen, kuten pankkiasioissa, tarvetta ja toiveita selvitetään. Kyselyssä on lisäksi vapaamuotoinen osuus, jossa voi kertoa mielipiteitään. Vanhuksilla ja vammaisilla voisi olla tarvetta matalan kynnyksen kohtaamispaikkaan. –Entä tuntevatko he turvattomuutta edessä olevien muutosten kuten digitalisoitumisen takia, Kansalaiskyselyn kaavakkeita on jaossa Vassalla, Kiilarinteellä, kunnanvirastossa ja terveyskeskuksessa, joissa on myös palautelaatikot. Myös K-markettiin ja S-markettiin on tällä viikolla viety kaavakkeita ja laatikoita. Kyselyyn voi vastata 24. kesäkuuta asti, jonka jälkeen geronomi Tiina Tervo kokoaa kyselyn tulokset. Ne esitellään Merikarvian kunnanhallitukselle ja lähetetään Porin perusturvaan. Myös neuvosto käyttää kyselyn tuloksia toimintansa kehittämiseen.