Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät Verotiedot

Satakunnan keskussairaala siirtyy historiaan – mitä mieltä olet uuden Satasairaalan solukkologosta?

Satakunnan sairaanhoitopiiri vahvistaa palvelujensa tunnettuutta ja kilpailukykyä Satasairaala-brändillä. Piiri on yhdessä suunnittelutoimisto Aline Oy:n kanssa suunnitellut Satasairaala-brändin, jota tullaan käyttämään jatkossa kuvaamaan sairaanhoitopiirin toimintaa kokonaisuudessaan. Tavalliselle satakuntalaiselle tämä näkyy erityisesti siinä, että samalla myös Satakunnan keskussairaala siirtyy nimenä historiaan. Satakunnan sairaanhoitopiirin imagoa on tutkittu muun muassa kyselyillä niin potilaille kuin satakuntalaisille ylipäätään. Vastausten perusteella satakuntalaisten mielikuva piirin palveluista on varsin hyvä, mutta selkeästi heikompi kuin sairaanhoitopiirin palveluja saaneiden asiakkaiden. Sairaanhoitopiirin johtajan Ermo Haaviston mukaan uuden brändin tavoitteena on Satasairaalan näkyvyyden, vetovoimaisuuden ja kilpailukyvyn edistäminen. –Brändin avulla lisäämme Satasairaalan tunnettuutta ja erotumme muista saman alan toimijoista. Toivomme, että tulevaisuudessa mahdollisimman moni satakuntalainen valitsee hoitopaikakseen Satasairaalan. Satasairaalan uuteen brändiin kuuluvat yksilöllinen logo, visuaalinen ilme ja palvelulupaus "Erikoistunut sinuun". –Lupaus kertoo miksi olemme olemassa ja mikä on toimintamme tarkoitus. Erikoistunut sinuun kertoo sen, että olemme erikoistuneet jokaisen asiakkaamme ja potilaamme sairauksien hoitoon, terveyden edistämiseen ja elämälaadun turvaamiseen. Brändityössä myös sairaanhoitopiirin henkilökunta sai ottaa kantaa ehdotuksiin. Violetin värinen solukkologo sai myös henkilökunnalta eniten kannatusta. –Erään työntekijän mukaan solurakenne sopi hyvin sairaalabrändiin. Hänen mukaansa organisaatio muodostuu organismin tapaan pienten osien summasta, toteaa Jarmo Kovalainen Aline Oy:sta.