Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät Verotiedot

Kokemusta on: Palvelevat puhelimet eivät koskaan vastaa – jätä siis soittopyyntö

Merikarvian vanhus- ja vammaisneuvosto on saanut paikkakuntalaisilta palautetta, että Porin perusturvan puhelinpalvelu ei toimi. Siksi neuvosto onkin jättänyt kunnanhallitukselle aloitteen, jotta Merikarvian terveysasemalle saataisiin suora puhelinnumero. Oman kokemukseni mukaan yksikään palveleva puhelin Suomessa ei vastaa soittoosi. Olipa kyseessä postin, pankin, valtion, media-alan yrityksen tai minkä tahansa toimijan puhelinnumero, sieltä ei vastata. Sen sijaan hetken päästä ääni linjan toisessa päässä sanoo, että kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja. Ymmärrän, että tässä vaiheessa moni paiskaa puhelimen seinään, mutta se ei kannata. Rauhoitu ja odota, kunnes saat ohjeet soittopyynnön jättämisestä ja jätä soittopyyntö. Turha siinä on jäädä odottamaan, että sieltä joku vastaa. Näin olen itse toiminut eikä kertaakaan ole käynyt niin, ettei minulle olisi soitettu takaisin. Usein soitto tulee jo muutaman minuutin päästä. Toisinaan saa odotella kauemmin. Myös Porin perusturvasta on soitettu minulle takaisin aina, kun olen sinne soittopyynnön jättänyt. Tehdäänpä testi: seuraavan kerran, kun soitat Porin perusturvaan, jätä soittopyyntö. Jos kukaan ei todellakaan soita sinulle takaisin, niin pirauta toimituksen numeroon 040-5228307. Tästä numerosta vastataan arkisin työaikaan. Ruvetaan sitten selvittämään asiaa oikein kunnolla, että mikä tökkii perusturvan keskitetyssä ajanvarauksessa.