Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät Verotiedot

Puhelinlangat ne laulaa

KOLUMNI Näimme Merikarvian terveyskeskuksessa Takalan Ranen. Äijällä oli musta kuhmu otsassansa ja kyselimmekin että mistäs moinen on tullut. - Kärvähti kulkukauppiaalta ostamani hierontalaite ja soitin asiakaspalveluun ohjeita takuuhuollosta. Asiakaspalvelun numero löytyisi kuulemma joltakin halvatun www sivulta. No löytyihän se tosi helposti puolen tunnin surffailun jälkeen. Vedin numeron ja ärsyttävä dingeldongel- ääni särähti korvaani. Automaatti alkoi paasaamaan: If you … Om du vill …Jos haluat palvelua suomeksi paina kolme. Luonnollisesti viimeisenä tuli Suomi- vaihtoehto! Kolmosesta alkoi uusi liturgia: Jos asiasi koskee huollossa olevaa laitetta paina yksi, mikäli haluat tietää laitteesi statuksen paina kaksi, mikäli asiasi koskee huoltoon lähtevää tuotetta paina kolme. Ja kolmosta kehiin taas. Muutaman varattu-äänen jälkeen joku aneeminen naisääni toitotti että asiakaspalvelussamme on juuri tällä hetkellä ruuhkaa, arvioitu jonotusaika on noin viisi minuuttia. Kymmenen minuuttia meni ja kahdet hermosavut. Vihdoin: - Hyvä päivä! Kuinka minä voida autta? - Selitin asian. - Pieni hetki, minä yhdistää sinä tämä Jussi takuuasia- osasto, mongersi keskus. Kymmenen minuutin päästä hento miesääni totesi toisessa päässä, että hän hoitaa ainoastaan netin kautta ostettujen tuotteiden takuuasiat ja että hän yhdistää nyt Harrille. - Hyvä päivä! Kuinka minä voida autta? Puhelu palautuikin keskukseen. - Voi tana, yhdistä nyt mut heti sille vietävän Harrille. - Minä laittaa sinä tämä Harri linja hetekinen. Puhelu katkesi sitten kokonaan ja tempaisin kännykän täysillä päin seinää ja se kimmahti otsaani. Siitä tuo kuhmu tuli. IsoAhjo ja HallaVei