Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Eurovaalikone Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät

Kaupallinen yhteistyö: Satakunnan Yrittäjät - ”Minkä teet, tee hyvin” – Veljesten kotoa saatu oppi siirtyi maalausyrityksen selkärangaksi ja poiki Vuoden nuori yrittäjä -tunnustuksen

– Muotoilimme perinteisen maalausalan liikeidean uudelleen. Myymme teknisesti ja esteettisesti parasta mahdollista niin, että jäljet näkyvät vuosikymmeniä. Haluamme lisätä maalarin ammatin arvostusta ja kannamme ylpeänä yhteiskuntavastuuta, 27-vuotias toimitusjohtaja Tuomas Soronen linjaa. Sorcolor palkkaa nuoria ja opettaa heille työelämän pelisääntöjä. Kuumimpina sesonkiaikoina Sorrin väreissä työtä tekee parisataa maalaria. – Työntekijämme toteuttavat hyvissä fiiliksissä itseään työssä ja omia unelmiaan vapaa-aikanaan, Tuomas jatkaa. Yrityksellä on omat yksiköt Satakunnassa, Varsinais-Suomessa, Uudellamaalla, Kanta-Hämeessä ja Pirkanmaalla. Uusien toimipisteiden avaamista pohditaan. Katso videolta, miten Sorcolorin menestystarina sai alkunsa:   Minkä teet, tee hyvin. Veljesten kotoa saatu oppi siirtyi luontevasti yritystoiminnan selkärangaksi. Maalausurakoita on takana jo yli 2 000. – Tavoitteenamme on aina priima työnjälki ja maalarit tyytyväisellä mielellä hyvästelevä asiakas. Emme ole koskaan pyrkineet olemaan markkinoiden halvin muttemme liioin kallein, Tuomas kertoo. Yritys on erikoistunut sisä- ja ulkomaalauksiin. Asiakas saa maalauksen aina kokonaisurakkana. Kuntoarvio tehdään yhdessä asiakkaan kanssa, samalla mietitään tarvittavat huoltotoimet. Kuntoarvion pohjalta laaditaan työn tarkka sisältö. Urakkasopimukseen kirjataan kiinteä, pitävä hinta ja realistinen aikataulu. Työhön kuuluvat aina myös lopuksi tehtävä asiakastyytyväisyyskysely, lopputarkastus ja kahden vuoden takuu. – Työ tehdään aina omilla, ammattitaitoisilla maalareilla. Työmaa pidetään siistinä, jäljet korjataan pois ja paikalta poistutaan vasta, kun kaikki on tiptop, Tuomas sanoo. Vuoden nuori yrittäjä -palkinto jaettiin jo 14. kerran Palkintoraati sai tänä vuonna paljon hyviä ehdotuksia yksittäisten suosittelijoiden ja paikallisyhdistysten kautta. Sorcolor Oy nousi kärkeen. – Sorcolorin nuoret yrittäjät ovat ravistelleet rajoja ja saaneet perinteiseen alaan uuden tavan näkyä ja toimia, Satakunnan Yrittäjien toimitusjohtaja Markku Kivinen kiittelee. Lisäksi raati kiinnitti huomiota yrityksen rohkeaan markkinointipanostukseen ja vahvaan kasvuun. – Yritys on ottanut johdonmukaisesti käyttöön kaikki kanavat: netin, radion, lehdet ja somen. Sen imago palveluntuottajana on houkutteleva ja ilme tunnistettava aina henkilökunnan työasuja myöten. Kaikki – kilpailijatkin – tunnistavat punanutut helposti, Kivinen jatkaa. Alma Media ja Satakunnan Yrittäjät palkitsevat yrittäjän 5.000 euron suuruisella mediastipendillä. Kaksivaiheisen kilpailun järjestävät Suomen Yrittäjät ja Yksityisyrittäjäin Säätiö. Alueellisesti palkitut yritykset jatkavat valtakunnalliseen kilpailuun.