Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Eurovaalikone Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Satakunnan Yrittäjät

Kaupallinen yhteistyö: Satakunnan Yrittäjät - ”Aina yksi uusi palvelu lisää”, lupaa asiakkailleen porilainen tiemestari, joka itse kuluttaa asfalttia reilut 100 000 kilometriä vuosittain

– Katua ei kannata päällystää ennen kuin sen kantavuus on mitattu. Jos kantavuus on riittämätön, pinta hajoaa jo seuraavana vuonna, muistuttaa toimitusjohtaja Juha-Matti Vainio. Teiden mestarit karauttavat kohteeseen erikoisvalmisteisella kalustolla . Vetoauto varustetaan pudotuspainolaitteella tai levykuormituslaitteella. Tien kantavuus määritetään viidenkymmenen metrin välein. Testi vastaa kuorma-auton paripyörän tielle aiheuttamaa kuormitusta. Mittaushetken tulosta verrataan kyseiselle tielle asetettuun tavoitekantavuuteen. Seismometreillä mitataan tienrakenteen taipuma mikrometrin tarkkuudella. Anturit lukevat taipuman puolentoista metrin syvyyteen. Rakennekerroskairalla tutkitaan tarkemmin tien rakenteita ja kerrosten vahvuuksia. Ikkunanäytteenotin lyödään iskuvasaralla tien kerrosten läpi. Näyte tutkitaan yrityksen omassa kivilaboratoriossa. Mittaustulosten perusteella teiden asiantuntijat suosittelevat tilaajalle tarvittavat parannukset kuten kivimurskeen lisäämisen. – Huolellisesti toteutetut mittaukset ovat edellytys ELY-keskusten avustuksille yksityisteiden parannuksiin. Vainiolla on tiemittauksista vuosikymmenten kokemus. Pisimmillään liikenne on katkennut mittauspisteellä vain viideksi minuutiksi. – Tutkimme pääkaupunkiseudulla kaupungin alla kulkevia huoltotunneleita. Arvioimme katkon keston ja teetimme viiden minuutin liikennemerkin tätä työtä varten. Mittauskalusto on yhdistetty auton ohjaamon mittaussoftaan. Valtaosa tuloksista saadaan välittömästi paikan päällä. Kaksi palvelulupausta West Coast Road Mastersin tiimi on aina valmis kuin partiolainen. – Meillä on ketterä organisaatio ja sen ansiosta nopea palvelu. Vainio ja yhtiökumppani Marko Sillanpää asuvat Porissa, mutta heidän toiminta-alueensa on käytännössä koko Suomi. Onpa mittausmatkalla ylitetty maan rajat Viroon ja Ruotsiinkin. – Jotain kuvastaa luottamuksesta se, että Lapin ELY-keskus tilasi meidät tierakennekerrosten kairauksiin. Mittausvastaava Taito Tähtinen huolehtii Itä-Suomen asiakkaista. Porin kivilaboratoriossa työskentelee geologi Laura Puronaho . Sebastian Bussman palkattiin hiljattain katusuunnittelijaksi. Levykuormituskokeissa kiertää Dimitri Jdanov . Jdanov on lisäksi autonikkunoiden tummennusten ja autonpesuaineiden ammattilainen. Uudet aluevaltaukset paljastavat yrityksen filosofiasta toisen asiakaslupauksen. Yhden oven kautta halutaan jakaa monipuolisesti liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta tukevaa osaamista. – Olemme ottaneet valikoimaamme yhden uuden palvelun lisää vuosittain. Päällysteporauksia ja kantavuutta voidaan mitata sulan maan aikaan huhtikuusta marraskuuhun. Kelirikkoinventointeja tai tieviivojen heijastuksien riittävyyttä mitataan toukokuusta alkaen. Tienmittausbisneksessä puhutaan jopa tunnin tai viikon hälytysvalmiudesta. Maksimissaan urakan tilauksesta sen toteuttamiseen kuluu noin kuukauden tai pari. –  Se on homman nimi, että kalenterista löytyy aina tilaa asiakkaiden auttamiseen. Kaavoitettujen katujen, teiden sekä siltojen mittaus- ja konsultointipalvelut Yksityisteiden mittaus- ja konsultointipalvelut Katusuunnittelu Tieviivojen paluuheijastuvuusmittaukset ja kelirikkoinventoinnit Tonttien kantavuusmittaukset rakennusten perustuksia varten Oman kivilaboratorion palvelut kuten kuulamylly ja LOSA-luku Törmäysvaimentimet liikenteenohjaukseen Lisäksi: Autonhoitotuotteet ja tuulilasien tummennukset ammattiliikkeille