Rasvan puute: näin se näkyy elimistössä - Elämänmeno - Merikarvia-lehti

Mistä tiedät, että saat liian vähän rasvaa ravinnosta? Nämä seitsemän oiretta voivat olla merkkejä liiasta rasvattomuudesta

Rasva on tärkeää elimistömme toiminnalle. Listasimme seitsemän merkkiä, jotka voivat paljastaa, että saat sitä liian vähän.

Suomen Sydänliiton mukaan 25–40 prosenttia päivittäisestä energiansaannistamme tulisi koostua rasvasta, erityisesti avokadoista, pähkinöistä, siemenistä, maapähkinävoista ja oliiviöljyä tai rypsiöljyä sisältävistä pehmeistä rasvoista.

29.12.2019 16:00

Moni mieltää rasvan samaan kategoriaan kuin hiilihydraatit: paha asia, joka saa housujemme vyötärön kiristämään. Tosiasiassa rasva on aivan yhtä tarpeellista elimistöllemme kuin hiilihydraatitkin.

Suomen Sydänliiton mukaan 25–40 prosenttia päivittäisestä energiansaannistamme tulisi koostua rasvasta, erityisesti avokadoista, pähkinöistä, siemenistä, maapähkinävoista ja oliiviöljyä tai rypsiöljyä sisältävistä pehmeistä rasvoista. Sen sijaan erityisesti voin tai lihatuotteiden sisältämää eläinperäistä kovaa rasvaa emme lautasellemme tarvitse.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainokset