Pankkiasioinnissa digitaidot alkavat olla lähes välttämättömiä – vielä maksupalvelukuoret toki toimivat

Digitaalisten palvelujen käyttöönottoon kaivataan apua. Sitä on ajoittain tarjolla, mutta turvallisuussyistä sen on oltava henkilökohtaista. Palvelu vaatii ajan varaamista.

OP Länsi-Suomen Merikarvian konttorin asiakkuusasiantuntijat Eeva-Liisa Lehtiniemi ja Tuija Ruoho auttavat mielellään digi-palvelujen haltuunotossa, mutta kyse on niin henkilökohtaisesta palvelusta että se vaatii ajan varaamisen. Kassapäivän perjantaisessa ruuhkassa neuvonta ei onnistu.

2.12.2022 13:00

Digi-hjelpille olisi kysyntää. Merikarvialla asiasta on tehty myös kuntalaisaloite, mutta asia ei ole edennyt. Syitä on monia ja yksi keskeisimmistä on tietoturvallisuuden varmistaminen. Verkkopankkitunnuksia todella tarvitaan arjessa, kun niillä tunnistaudutaan myös Kelan, verottajan ja OmaKannan palveluihin.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos